-
Navigacija
s tipkovnico
O poklicih na Dnevu odprtih vrat slovenskega gospodarstva
Slovenska podjetja so se 28. novembra 2019 četrtič predstavila obiskovalcem, ki tako lahko spoznajo zanimive in obetavne poklice. Glavni namen Dneva odprtih vrat slovenskega gospodarstva, je pomoč mladim pri izbiri poklica in nadaljnjega izobraževanja ter prikaz sodobnih poklicev za tiste, ki iščejo nove izzive v svoji zaposlitvi.
Na letošnjem dogodku, ki ga je pripravila Gospodarska zbornica Slovenije v sodelovanju z Zavodom RS za zaposlovanje in Euroguidance Slovenija, Centrom RS za poklicno izobraževanje in Zavodom RS za šolstvo, je sodelovalo 121 podjetij in več kot 1500 udeležencev. Učenci in dijaki ter njihovi starši kot tudi brezposelni in iskalci zaposlitve z obiskom podjetij dobijo vpogled v različne poklice in se s strokovnjaki in zaposlenimi pogovorijo o možnostih za morebitno sodelovanje v prihodnje.
Ob tem dogodku smo se pogovarjali z Andrejo Sever, koordinatorko dneva odprtih vrat na Gospodarski zbornici Slovenije.
Dan, ko slovenska podjetja odprejo vrata učencem in dijakom, ki se odločajo o nadaljevanju izobraževanja in izbiri poklica, je letos novembra potekal četrtič, in sicer v okviru Evropskega tedna poklicnih spretnosti. Kako potekajo predstavitve podjetij in kakšni so dosedanji odzivi udeležencev?
Večina podjetij pripravi na začetku skupno srečanje obiskovalcev s predstavniki podjetij in celovito predstavi podjetje. Najpogosteje si obiskovalci ogledajo skupaj različne oddelke in delovna mesta, nato pa se lahko še posebej pogovorijo z zaposlenimi na tistih delovnih mestih, kjer si želijo pridobiti več informacij o različnih poklicih. Pomembno je, da obiskovalci spoznajo čim več različnih poklicev, da lažje prepoznajo svoj poklicni interes. V podjetjih lahko spoznajo številne poklice: od tehničnih do logistike, marketinga, računovodstva, kadrovske dejavnosti, nabave, prodaje, razvoja, itd.
Na Dan odprtih vrat slovenskega gospodarstva so vabljeni tudi starši otrok, zato potekajo dogodki v popoldanskem času. Ali potekajo predstavitve podjetij poleg Ljubljane tudi v drugih regionalnih središčih po Sloveniji?
Podjetja odprejo svoja vrata prav v vseh Slovenskih regijah.
V zadnjih letih se je povečal interes mladih za poklicno izobraževanje, več je vajeniških mest. So spodbude za poklicno–tehnično izobraževanje dovolj močan magnet za mlade, ki se odločajo o svojem poklicu?
Menimo, da je med Slovenci še vedno prisotno neustrezno vrednotenje poklicev, ki nižje vrednoti prav te poklice na področju srednjega poklicnega izobraževanja, in posledično je odločanje za te šole nezaželeno tako pri mladih kot pri starših. Še vedno so prisotni stereotipi, da so tehnični poklici »umazani poklici in težki poklici«, vendar pa danes v naših podjetjih temu ni več tako. Gre za zelo cenjene poklice, ki niso niti umazani, niti težki, ker so se tehnologije in materiali, s katerimi upravljajo ti zaposleni, zelo spremenili.
Katera podjetja in poklici pritegnejo največ pozornosti obiskovalcev?
Največ obiskovalcev pritegnejo visoko tehnološko razvita podjetja, sploh tista, za katere obiskovalci že vedo, da se pri njih uporablja veliko robotike, elektronike in informacijskih tehnologij.
Ali v podjetjih, ki sodelujejo na dnevu odprtih vrat, lažje pridobijo bodoče sodelavce?
Vsa podjetja, ki sodelujejo na Dnevu slovenskega gospodarstva, so zelo aktivna na področju promocije poklicev in zato menimo, da so tudi bolj zaželena pri iskalcih zaposlitve.
Novejša Starejša