Okoli 80 odstotkov pritožb, ki jih obravnava Evropski potrošniški center, se nanaša na spletno nakupovanje

Intervju z Romano Javornik, vodjo Evropskega potrošniškega centra v Sloveniji.

Zveni obetavno – kaj sploh je Evropski potrošniški center?

Evropski potrošniški center Slovenija je del mreže evropskih potrošniških centrov, ki so ustanovljeni v vseh državah članicah Evropske unije, na Norveškem ali Islandiji. Bistvenega pomena za delovanje in uspešnost dela mreže je, da se centri med seboj povezujemo, izmenjujemo informacije in tudi pritožbe, ki jih prejmemo od naših potrošnikov. Ko slovenski potrošnik naleti na težavo s prodajalcem v drugi državi članici, in te pritožbe ne more rešiti sam, se obrne na domači evropski potrošniški center, mi pritožbo preučimo, se povežemo s evropskih potrošniškim centrom v državi članici od koder prihaja ponudnik, ki krši pravice potrošnika, ter z njegovo pomočjo potem poskušamo rešiti težavo.

S kakšnimi težavami se potrošniki najpogosteje obračajo na vas? Komu lahko pomagate?

Pritožbe, ki jih obravnavamo, se nanašajo na klasične nakupe v prodajalnah, nakupe na potovanjih ali spletne nakupe . Skoraj 80% pritožb je povezanih s spletnim nakupom; velik del teh je na področju prevozov in drugih zapletov na potovanju (zamude in odpovedi letov, najemi vozil). Pri zapletih v letalskih prevozih potrošnike pogosto zanima ali imajo pravico do odškodnine. O tem si lahko na naši spletni strani pogledajo brošuro in s pomočjo kalkulatorja pravic izračunajo odškodnino tudi sami.

Pri spletnih nakupih so pogoste tudi prevare. Potrošnik na primer kupi neko blago pri spletnem prodajalcu, ki pa ni nikoli dostavljeno. Prodajalec se na potrošnikove zahteve ne odziva ali pa sploh nima kontaktnih podatkov. V primerih prevar EPC ne more posredovati, saj prodajalec ni dosegljiv niti se ne odziva. Če pa izdelek pride do potrošnika in je le-ta poškodovan, ali pa če nam po spletu kupljeno blago ne ustreza, in ga želimo vrniti, lahko naletimo na težave pri uveljavljanju svojih pravic.  Zato se ob teh in drugih težavah, povezanih s čezmejnimi nakupi lahko za brezplačno pomoč ali nasvet obrnejo na EPC.

Smo slovenski potrošniki ustrezno seznanjeni s svojimi potrošniškimi pravicami?

Možnosti, da se potrošniki seznanijo s svojimi pravicami je veliko. Tudi ta dogodek, ki ga organiziramo enkrat letno, je namenjen ozaveščanju o potrošniških pravicah. Na voljo imamo različne materiale ter omogočamo, da nas vsi lahko pokličejo in se predhodno pozanimajo. Potrošniki smo načeloma dovolj ozaveščeni, dodatno pozornost pa moramo nameniti prepoznavanju sumljivih ponudb in goljufij.

NA KRATKO

Na Evropski potrošniški center se lahko obrnete, če:

  • potrebujete nasvet, ki vam bo pomagal izogniti se težavam pri nakupih in potovanjih v Evropi in prihranil nepotrebne stroške,
  • se želite seznaniti o vaših pravicah, kadar imate težavo v zvezi z čezmejnim nakupom blaga ali storitve,
  • potrebujete pomoč pri vzpostavitvi stika s tujim prodajalcem,
  • se želite seznaniti z možnimi načini reševanja pritožbe, ter s pravicami in dolžnostmi v postopku reševanja spora,
  • želite izpolniti spletni obrazec za pritožbo v primeru nerešenega problema s tujim prodajalcem,
  • potrebujete strokovno pomoč pri uveljavljanju pravic ter v primeru drugih težav potrošnikov pri čezmejnem nakupovanju,
  • se želite seznaniti z evropskimi in nacionalnimi predpisi s področja varstva potrošnikov.

Novejša novica Novejša Starejša novica Starejša

Dostopnost spletišča   Ctrl + U

  • Navigacija
    s tipkovnico

Bljižnjice s tipkovnico

  • Ctrl+U Prikaže možnosti dostopnosti
  • Ctrl+Alt+K Prikaže kazalo strani
  • Ctrl+Alt+V Skoči na glavno vsebino
  • Ctrl+Alt+D Vrne se na domačo stran
  • Esc Zapre pojavno okno / meni
  • Tab Premakne fokus na naslednji element
  • Shift+Tab Premakne fokus na prejšnji element
  • Enter Potrdi/klikne fokusiran element
  • Preslednica Označi/odznači potrditveno polje