-
Navigacija
s tipkovnico

Moje mnenje je, da je Europass dobro zastavljen. Ima strukturo in obliko in nekako prisili kandidata, da vpiše vanj resnično vse svoje podatke, ki jih kadroviki potrebujemo.
Tjaša Kovač , NLB
Kako pomembno vlogo ima pri zaposlovanju dober življenjepis?
Zelo veliko. Življenjepis je v bistvu prvi stik z delodajalcem, ko mi objavimo razpis, običajno zahtevamo CV in motivacijsko pismo. Motivacijsko pismo je nekakšen hiter pregled življenjepisa, v njem se kandidat zelo na kratko predstavi, v življenjepisu pa potem – glede na razpis, na katerega se prijavlja – podrobno opiše delovne izkušnje, ki jih je pridobil tekom let. Zelo pomembno je, da kandidat izpolnjuje pogoje razpisa kot so delovne izkušnje in izobrazba.
Kaj pa kar se tiče oblike? Kakšen življenjepis naredi na vas najboljši vtis?
Mi smo do pred kratkim od kandidatov, ki so se prijavljali na razpise, zahtevali Europass. Zahtevo smo umaknili, ker smo opazili, da so se mladi začeli posluževati zelo različnih oblik in smo si s to zahtevo v bistvu zapirali vrata do določenih kandidatov. Danes obstaja veliko oblik življenjepisov, ki imajo že narejeno formo. Kandidati zgolj vpišejo podatke, sistem pa sam oblikuje CV. Nekateri med njimi so zelo neberljivi. Moje mnenje je, da je Europass dobro zastavljen. Ima strukturo in obliko in nekako prisili kandidata, da vpiše vanj resnično vse svoje podatke, ki jih kadroviki potrebujemo. Tako, da je bila ukinitev dvorezen meč. Europass se mi zdi še vedno super oblika, ker je zelo pregleden, po drugi strani smo pa ugotovili da dejansko ne moremo zahtevati od kandidata točno določene oblike CV-ja.
Na kaj mora biti kandidat pozoren pri pisanju življenjepisa?
Kot sem že omenila, je življenjepis prvi stik s potencialnim delodajalcem. Biti mora kratek in jedrnat. Kandidat mora navesti kompetence in delovne izkušnje, na katere je ponosen in v katerih je najboljši, seveda usklajeno z razpisom. Če se prijavljaš na delovno mesto skrbnik za razvoj kadrov, poudariš tiste stvari, ki so izpostavljene tudi v razpisu. Torej poudariš svoje kompetence in znanje, ki bi imele doprinos podjetju. Življenjepis vedno prilagodiš glede na delovno mesto na katerega se prijavljaš. Poleg tega je treba biti pozoren na to, da se stvari v besedilu ne ponavljajo ter da nisi preveč podroben in imaš pri enem delovnem mestu po 30 alinej. Vsi pregledujemo elektronska sporočila, tega res ni treba poudarjati kot eno od svojih delovnih nalog! Osredotočiš se na stvari, na katere si ponosen, za katere veš, da si v njih dober.
Kako dolg naj bo okvirno življenjepis?
Odvisno do delovnih izkušenj kandidata. Če ima kandidat 20 let delovnih izkušenj, bo malo daljši, kljub temu pa sta dve strani čisto dovolj.
Ali na razgovorih sprašujete kakšne stvari iz življenjepisa?
Da, seveda. Na začetku vedno vprašam kandidata kje je naš razpis opazil, da imam občutek ali je šel na kako spletno stran ali nas je našel preko zaposlitvenega portala. Potem na hitro opiše delovne izkušnje, nato se pa dejansko začnemo pomikati po CV-ju od zadnje zaposlitve navzdol. Tako dobimo občutek o tem, kaj je delal v prejšnji službi, zakaj menja delovno mesto, kaj si želi v novi službi, kaj pričakuje od nove službe in kako si predstavlja naše razpisano delovno mesto. Razgovor dejansko poteka okoli življenjepisa. Nekateri so pri pisanju življenjepisa malce skopi in se nato šele med razgovorom izkaže, da imajo še dosti drugih veščin, ki se jim jih ni zdelo vredno omeniti, kadroviku pa je pomembno, da jih pozna.
Kako narediti kar se da dober prvi vtis na delodajalca?
Preko življenjepisa? Bodite kratki, jedrnati. Trikrat preberite besedilo, preden ga pošljete, da v njem ne bo pravopisnih napak. Opažam tudi, da se ljudje, ki iščejo službe, prijavljajo na več razpisanih delovnih mest, tudi na različna podjetja, življenjepisa pa pošljejo vsem enak. Življenjepis ni stvar, ki bi jo napisal in jo ohranjal v enaki obliki naslednjih pet mesecev. Je živa stvar. Potrebno ga je nenehno posodabljati, brisati ven stvari in tako dalje. Za vsako novo prijavo na delovno mesto mora biti drugačen.